گروه اقتصادی: روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد: در طی سال گذشته 330 میلیارد و 804 میلیون ریال تسهیلات به بخش حمایت از فعالیت‌های خود اشتغالی تعلق گرفته است‌.

بر اساس این گزارش، در این دوره 330 میلیارد و 804 میلیون ریال به بخش حمایت از فعالیت‌های خود اشتغالی در قالب اعطای تسهیلات به صورت انفرادی به جویندگان کار دارای مهارت با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اعطا شده است.

این گزارش می‌افزاید: در ازای این تسهیلات 8 هزار و 714 شغل ایجاد شده است. همچنین صدور مجوز برای فعالیت 168 دفتر کاریابی غیر دولتی داخلی و 28 دفتر کاریابی غیر دولتی بین‌المللی و بهره‌مندی تعداد 16 هزار و 989 نفر از کارفرمایان از جمله اقدامات کمی سیاست‌گذاری اشتغال بوده است‌.

در ادامه این گزارش آمده است‌: در بخش هدایت و حمایت از کارفرمایان و گسترش کار آفرینی علاوه بر اقدامات کیفی،‌ تاکنون تعداد 2219 نفر کار آفرین در سطح کشور شناسایی شده‌اند، همچنین در اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زود بازده و کار آفرین تاکنون 191هزار و 340 طرح به بانک‌ها معرفی شده است که از این تعداد 77609 طرح از سوی بانک‌ها تایید شده است.

کد خبر 17029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز